SPLOŠNI POGOJI ZA OPRAVLJANJE DRUGIH POŠTNIH STORITEV
V DOMAČEM IN MEDNARODNEM PROMETU
Splošni pogoji za opravljanje drugih poštnih storitev v domačem in mednarodnem prometu (»Splošni pogoji«) urejajo pravice in obveznosti podjetja IN TIME d.o.o. v postopku zagotavljanja drugih poštnih storitev in dodatnih storitev. Vsak uporabnik storitev podjetja IN TIME d.o.o. mora biti seznanjen z določili splošnih pogojev, da bi zaščitil svoje interese pri uporabi storitev.
Za lažjo razumevanje splošnih pogojev imajo nekateri izrazi naslednji pomen:
Uporabnik | pravna ali fizična oseba, ki uporablja poštne storitve, kot pošiljatelj ali prejemnik poštne pošiljke |
Pošiljatelj | pravna ali fizična oseba, ki pošilja poštno pošiljko in je imetnik vseh pogodbenih pravic in obveznosti do pravilne dostave poštne pošiljke |
Prejemnik | pravna ali fizična oseba, na katero je poštna pošiljka naslovljena in ki ji je potrebno dostaviti pošiljko na podlagi naročila pošiljatelja |
Prevoznica / vozni list | dokument v obliki paketne nalepke, ki vsebuje podatke iz točk 7.4 in 7.5 teh splošnih pogojev |
Pošiljka | vsaka naslovljena pošiljka v končni obliki, v kateri jo mora podjetje IN TIME d.o.o. dostaviti. |
Paket | Del pošiljke, ki je označen z eno nalepko prevoznice |
ZPU | Zakon o poštnih storitvah – ZPSto-2 (Uradni list RS št. 51/09, s kasnejšimi spremembami in dopolnitvami) |
Člen 1.
Ime in sedež izvajalca poštnih storitev, območje izvajanja storitev
- IN TIME d.o.o., s sedežem v Ljubljani, Jurčkova cesta 234, ID za DDV SI85686123 (v nadaljevanju: Ponudnik storitev) je ponudnik drugih poštnih storitev ter povezanih dopolnilnih storitev. Pod drugimi poštnimi storitvami se razume storitev sprejemanja, usmerjanja, prenosa in dostave poštnih pošiljk v notranjem in mednarodnem prometu, ki ni zajeta v univerzalni storitvi ali nadomestnih poštnih storitvah. Dopolnilna storitev pa se razume kot storitev, ki vključuje poseben način ravnanja med sprejemanjem, usmerjanjem, prenosom in dostavo pošiljk v okviru obravnave poštnih storitev.
- Ponudnik storitev nudi druge poštne storitve (sprejem, usmerjanje, prevoz in dostava paketov) ter storitev paletizirane pošiljke v domačem in mednarodnem prometu. Ponudnik zagotavlja tudi dodatne storitve z značilnostmi dodane vrednosti, kot so dostava pošiljke z gotovino po povzetju (odkupnina), dostava pošiljke izključno določeni osebi, dostava z vračilom overjenega dokumenta (dobavnica), vse vrste besedilnih in elektronskih obvestil. Usluga dostave paletiziranih pošiljk se ne šteje za poštno storitev.
- Ti Splošni pogoji veljajo za vse ponudbe, ki jih Ponudnik storitev ponudi Pošiljatelju, in za vse pogodbe, ki jih pošiljatelj sklene s Ponudnikom storitev (v nadaljevanju »Pogodba«). Šteje se, da so pogodba in njeni pogoji sprejeti in zavezujejo pošiljatelja, ko pošiljatelj plača del cene ali izroči pošiljko Ponudniku storitev ali naroči eno od storitev iz ponudbe. Pošiljatelj se s sprejetjem pogodbe poleg pogojev ponudbe izrecno strinja, da za pravice in obveznosti iz pogodbenega razmerja veljajo tudi ti Splošni pogoji, objavljeni na spletni strani https://www.in-time.si
- Ponudnik zaposluje lastne zaposlene in najema samostojne prevoznike-podizvajalce, katerih dejavnost v celoti nadzoruje in jamči za kakovost storitev.
Člen 2.
Storitve ki jih nudi Ponudnik storitev
2.1. Storitve, ki jih Ponudnik storitev izvaja v domačem in mednarodnem prometu
• Ekspresna dostava
Predvideni rok dostave standardne pošiljke v domačem in mednarodnem prometu je določen v teh splošnih pogojih. Pošiljka je zavarovana do 150,00 EUR, predvidena sta dva poskusa dostave, možnost spletnega sledenja pošiljke pa je na voljo na spletni strani https://www.in-time.si
• Standardna dostava
Predvideni rok dostave paletiziranih in nestandardnih pošiljk v domačem in mednarodnem prometu je določen v teh splošnih pogojih. Pošiljka je zavarovana do 150,00 EUR, predvidena sta dva poskusa dostave, možnost spletnega sledenja pošiljke pa je na voljo na spletni strani www.in-time.si.
2.2. Pošiljka
Pošiljka je vsaka naslovljena pošiljka v končni obliki, ki jo mora Ponudnik storitev dostaviti. Glede na lastnosti se delijo na:
• Standardna pošiljka
Standardna pošiljka je pošiljka, ki je lahko sestavljena iz enega ali več paketov in je prevzeta na naslovu, ki ga določi pošiljatelj, ali v poslovnih prostorih Ponudnika storitev. Dostavljena bo na naslovu, ki ga določi pošiljatelj, ali v prostorih Ponudnika storitev. Vsak posamezni paket mora imeti naslednje teže in dimenzije, da se pošiljka sprejme za prevoz kot standardna pošiljka:
– Maksimalna teža: 35 kg
– Maksimalna dolžina: 175 cm
– Maksimalne kombinirane dimenzije: 2 x (višina + širina) + dolžina najdaljše stranice = 300 cm
Ponudnik storitev lahko določi največje število paketov v pošiljki na posameznega pošiljatelja z vnaprejšnjim obvestilom.
Standardni rok dostave je 1 do 2 delovna dneva, razen za področje Dubrovnika, kjer je predvideni rok dostave od 2 do 4 delovne dni, za otoke pa v skladu z razporedom dostave, ki je na voljo na spletni strani www.in-time.si. Zadnji rok za dostavo standardnih pošiljk je 15 (petnajst) dni od dneva prevzema pošiljke.
OPOMBA: Dostava se ne šteje za zamudo, če ni bila izvedena pravočasno zaradi višje sile, zavrnitve prevzema pošiljke s strani prejemnika ali ker prejemnik ali druga pooblaščena oseba ob dostavi ni bila na navedenem naslovu (kar vključuje tudi primere, ko ni mogoče fizično dostopati do mesta dostave), oziroma če so na pošiljki navedeni netočni ali nepopolni podatki za naslavljanje.
Vključuje možnost spletnega sledenja pošiljke na spletni strani www.in-time.si.
- Paletizirana pošiljka:
Paletizirana pošiljka je lahko sestavljena iz enega ali več paketov in je prevzeta na naslovu, ki ga določi pošiljatelj, ali v poslovnih prostorih Ponudnika storitev. Dostavljena je na naslovu, ki ga določi pošiljatelj, ali v prostor Ponudnika storitev. Pošiljka je sestavljena iz enega ali več paketov, pri čemer je vsak paket na paleti z dimenzijami D x Š x V = 120 cm x 80 cm x maks. 120 cm in največjo težo do 200 kg.
Pošiljatelj zahteva odpremo na paleti, ki je sestavni del pošiljke od prevzema do dostave. Za manipulacijo so potrebna transportno manipulativna sredstva kot so viličarji.
Ponudnik storitev lahko določi največje število paketov v pošiljki na posameznega pošiljatelja z vnaprejšnjim obvestilom.
Predvideni rok dostave je od 1 do 5 delovnih dni, za otoke na Hrvaškem pa v skladu z razporedom dostave, ki je na voljo na spletni strani www.in-time.si.
Dostavo lahko spremljate na spletu na spletni strani www.in-time.si.
- Nestandardna pošiljka:
Nestandardna pošiljka je lahko sestavljena iz enega ali več paketov in je prevzeta na naslovu, ki ga določi pošiljatelj, ali v prostorih Ponudnika storitev. Dostavljena je na naslovu, ki ga določi pošiljatelj, ali v prostor Ponudnika storitev. Glede na lastnosti je ni mogoče uvrstiti med standardne ali paletizirane pošiljke.
Prevoz in dostava sta možna le po predhodnem dogovoru in potrditvi podjetja IN TIME d.o.o.
Ponudnik storitev lahko določi največje število paketov v pošiljki na posameznega pošiljatelja z vnaprejšnjim obvestilom.
Predvideni rok dostave je od 1 do 5 delovnih dni, za otoke na Hrvaškem in manjša mesta pa v skladu z razporedom dostave, ki je na voljo na spletni strani www.in-time.si. Dostavo lahko spremljate na spletu na spletni strani www.in-time.si.
Prevzem in dostava vseh zgoraj navedenih vrst pošiljk se izvajata na lokacijah, do katerih je možen dostop z ustreznim vozilom Ponudnika storitev, če ima Ponudnik storitev na določeni lokaciji na voljo ustrezno vozilo. Če obstaja ovira, ki preprečuje dostop vozila do naslova pošiljatelja ali prejemnika, bo pošiljka prevzeta ali dostavljena na najbližji primerni dostopni točki. Če pošiljatelj ali prejemnik ne omogoči nakladanja ali ne odobri razkladanja, pošiljka ne bo prevzeta ali bo vrnjena pošiljatelju.
Po prejemu pošiljke od pošiljatelja, Ponudnik storitev izmeri težo in dimenzije pošiljke. Te meritve ali izračuni služijo kot osnova za izračun cene in razvrstitev pošiljke v eno od zgoraj navedenih vrst pošiljk.
2.3 Dodatne storitve v notranjem in mednarodnem prometu
- Plačilo po povzetju (odkupnina)
Storitev plačila po povzetju pomeni, da Ponudnik storitev od prejemnika prevzame odkupnino v korist pošiljatelja ob prevzemu naročenega blaga oziroma vsebine pošiljke, pri čemer se zaračuna dodatna pristojbina. Odkupnina je denarni znesek, ki se na podlagi navodil pošiljatelja prevzame od prejemnika in nakazuje na bančni račun pošiljatelja (v nadaljevanju: »odkupnina ali plačilo po povzetju«). Ponudnik storitev pri tem deluje kot posrednik pri prevzemu denarja za pošiljatelja, razen če je v pogodbi med Ponudnikom in pošiljateljem določeno drugače. Pošiljatelj mora upoštevati veljavne zakone in predpise o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Prejemnik plača znesek odkupnine zaposlenemu Ponudniku storitve. Poleg odkupnine se zaračuna še pristojbina za nakazilo zneska v korist pošiljatelja, v skladu s cenikom Ponudnika. Ob vsakem nakazilu na račun pošiljatelja Ponudnik storitev pošlje specifikacijo na e-poštni naslov pošiljatelja, ki vsebuje vsaj oznako pošiljke s plačilom po povzetju, znesek odkupnine in ime/naziv prejemnika. Pošiljatelj, ki zahteva to storitev, mora na prevoznici / voznem listu označiti »ODKUPNINA« in na pošiljko nalepiti oznako »ODKUPNINA«. Pošiljatelj je izključno odgovoren za pravilen vnos IBAN-a. Pošiljatelj pod materialno in kazensko odgovornostjo jamči za točnost in resničnost vseh podatkov v naročilu. Ponudnik storitev ne odgovarja za škodo zaradi nepravilno vnesenega IBAN-a. V primeru napačnega IBAN-a bo Ponudnik od banke zahteval vračilo napačno nakazanih sredstev, vendar ne odgovarja za uspešnost vračila. Najvišji znesek gotovinskega plačila po povzetju je 2.500,00 EUR, razen če je v pogodbi določeno drugače. Po dostavi pošiljke se naknadne reklamacije v zvezi z odkupnino ne upoštevajo. Ponudnik storitev ne odgovarja za primere, ko plačilo odkupnine ni izvedeno zaradi nepopolnih, napačnih ali zakasnjenih navodil pošiljatelja. Ponudnik storitev lahko izterja svoje zapadle, a neizterjane terjatve od pošiljatelja iz sredstev, ki jih pri dostavi pošiljke z odkupnino prejme od prejemnika v imenu in za račun pošiljatelja.
- Dodatno zavarovanje
Pošiljke z izkazano vrednostjo do 150,00 EUR, ki jih prevzame Ponudnik storitev, so samodejno zavarovane s strani Ponudnika storitev.
Za pošiljke z izkazano vrednostjo nad 150,00 EUR mora uporabnik sam skleniti kargo zavarovanje pošiljke v skladu s členom 6.3 teh splošnih pogojev. Ponudnik storitev lahko na zahtevo uporabnika storitve zagotovi dodatno zavarovanje za vse pošiljke z izkazano vrednostjo nad 150,00 EUR. Storitev dodatnega zavarovanja je na voljo na zahtevo uporabnika, z doplačilom, odvisno od vrednosti pošiljke. Ponudnik storitev ne prevzema odgovornosti za preverjanje kritja navedene pošiljke.
- Vrnitev prevzemnice (potrdila o prevzemu)
Pošiljatelj lahko ob predaji pošiljke zahteva, da se pošiljka prejemniku dostavi z pisnim potrdilom. Izpolnjen obrazec prevzemnice (potrdila o prevzemu) pošiljatelj preda skupaj s pošiljko; obrazec je lahko tudi del ovojnice. Prejemnik mora takoj po veljavni dostavi pošiljke prevzemnico podpisati (pravni subjekti, državni organi ali fizične osebe, ki opravljajo registrirano dejavnost, tudi opremiti z žigom – razen, če poslujejo brez žiga kar je treba ustrezno označiti), navesti datum prevzema in jo vrniti Ponudniku storitev, ki jo nato vrne pošiljatelju.
- Osebna vročitev
Pošiljatelj lahko pri naročilu te storitve določi osebo, ki bo prevzela pošiljko. Dostava pošiljke se izvede le ob predložitvi veljavnega uradnega osebnega dokumenta prejemnika.
2.4. Dostavna območja na področju Slovenije in Hrvaške
Ponudnik storitev praviloma dostavlja vse vrste pošiljk po celotnem ozemlju Republike Slovenije in Hrvaške. Dostavna območja so razdeljena na cone, seznam krajev in con dostav pa je objavljen na spletni strani www.in-time.si.
Seznam krajev in otokov na Hrvaškem, ki niso vključeni v dostavna območja, kjer Ponudnik storitev dostavo izvaja z lastnimi vozili, in kjer se dostava izvaja prek drugega ponudnika poštnih storitev, je objavljen na spletni strani www.in-time.si.
V tem primeru lahko drugi Ponudnik poštnih storitev zaračuna dodatno pristojbino za storitve. Za te pošiljke ne veljajo pravila o teži in dimenzijah, dodatne storitve ter časovno jamstvo. Dodatno se zaračuna pristojbina za dostavo teh pošiljk, v skladu s cenikom ponudnika storitev.
Omejitve v zvezi s pošiljkami, ki niso vključene v dostavna območja, kjer ponudnik storitev dostavo izvaja z lastnimi vozili, se lahko nanašajo na težo, dolžino, prostornino, tranzitni čas itd.
2.5. Storitve, ki jih ponudnik storitev izvaja v mednarodnem prometu:
Storitve, ki jih ponudnik zagotavlja v regiji
To vključuje dostavo pošiljke na naslov v regiji, ki zajema naslednje države: Republika Slovenija, Bosna in Hercegovina, Republika Srbija, Črna gora, Republika Severna Makedonija.
Dostava poteka v roku od 1 do 5 delovnih dni, ne glede na dimenzije in težo pošiljke. V rok dostave se ne všteva čas, potreben za carinjenje pošiljke.
2.6. Druge storitve, povezane s poštnimi storitvami v domačem prometu
- Tekstovno obvestilo (SMS itd.) na zahtevo pošiljatelja
Pošiljatelj lahko ob oddaji pošiljke zahteva storitev “Tekstovno obvestilo”, da se prejemnika obvesti o statusu ali prispetju pošiljke. Tekstovno obvestilo vsebuje informacije o kraju in datumu dostave pošiljke, znesku odkupnine ali druge podobne informacije, ki jih izbere pošiljatelj.
Prejemnik lahko po prejemu tekstovnega obvestila o dostavi pošiljke od Ponudnika storitev spremeni naslov in datum dostave. Pri tem se mora prejemnik obrniti na ponudnika storitev. Če prejemnik zahteva spremembo pogojev dostave, se dogovorjeni rok dostave podaljša za največ dva delovna dneva.
Storitev pošiljanja obvestil prek SMS-a se šteje za opravljeno po uspešnem odposlanem SMS-u, ne glede na morebitno neuspešno dostavo prejemniku zaradi morebitnih napak in/ali nepravilnosti v omrežjih ponudnikov mobilnih storitev oziroma končne opreme (mobilni telefon itd.) prejemnika. Storitev obveščanja se plača skladno s cenikom ponudnika storitev.
- Sledenje pošiljk (Track and Trace)
Sledenje pošiljk (“Track and Trace”) je spletno orodje, dostopno vsem uporabnikom na spletni strani www.in-time.si. Pošiljatelj je dolžan ob naročilu preveriti, ali je zahtevano storitev mogoče izvesti.
Da bi se izognili kakršnim koli dvomom, Ponudnik storitev oziroma njegov zaposleni ob prevzemu pošiljke od pošiljatelja ne preverja, ali je mogoče zgoraj navedene storitve izvesti glede na kraj, naveden na prevoznici.
Člen 3.
Pakiranje pošiljke:
3.1. Poleg dostave pošiljke na pravi naslov v najkrajšem možnem času si Ponudnik storitev prizadeva, da vse pošiljke prispejo v stanju, v katerem so bile prevzete od pošiljatelja. Med izvajanjem storitev Ponudnika so pošiljke izpostavljene ročnemu in strojnemu sortiranju, zato je nujno, da pošiljatelj pri pakiranju upošteva vsa pravila in omejitve, navedena v teh splošnih pogojih, ter druga priporočila glede pakiranja, ki so na voljo na spletni strani www.in-time.si ali pa jih prejme od zaposlenih oz. Ponudnika storitev.
3.2. Ponudnik storitev prevzema odgovornost le za pošiljke z dovoljeno vsebino, ki so ustrezno zapakirane in pravilno naslovljene. Tovarniška embalaža oziroma tovarniško zapakirano blago še ne pomeni, da je blago ustrezno zapakirano. Ustrezno pakiranje se v vsakem primeru nanaša na zunanjo in notranjo embalažo. Dejstvo, da je Ponudnik v storitev dostave prevzel pošiljko, ne pomeni, da jo je pošiljatelj zapakiral v skladu z določili teh splošnih pogojev; prevzem pošiljke s strani zaposlenih Ponudnika storitev ne odvezuje pošiljatelja odgovornosti za pošiljanje dovoljene vsebine in ustreznega pakiranja ter vseh s tem povezanih okoliščin.
3.3. Če blago v pošiljki ni ustrezno zaščiteno/zapakirano ali je v skladu s splošnimi pogoji, določili Zakona o poštnih storitvah ali drugih veljavnih zakonskih predpisov izključeno iz prevoznih storitev, Ponudnik storitev ne odgovarja za škodo ali zmanjšanje vsebine, do katere bi prišlo v katerem koli trenutku, ko je pošiljka v lasti Ponudnika storitev. Pošiljatelj je dolžan zapakirati pošiljko tako, da se zaščiti njena vsebina, druge pošiljke in delavci, ki ravnajo s pošiljko, ne glede na to, ali je blago v tovarniški embalaži ali če je pošiljatelj sam zapakiral pošiljko. Pošiljatelj je odgovoren za notranje in zunanje pakiranje in zaščito pošiljke ter za povrnitev škode, nastale na drugih pošiljkah, stvareh in telesnih poškodb, povzročenih z neustreznim pakiranjem, pošiljanjem prepovedane vsebine ali blaga, izključenega iz splošnih pogojev. Pošiljatelj krije stroške embalaže, ki je primerna za prevoz pošiljk.
3.4. Pomembno je, da pakiranje ustreza teži vsebine, tako da so izdelki v pošiljki zaščiteni med prevozom in sortiranjem. Izbira embalažnega materiala in način pakiranja morata ustrezati vsebini, vrsti, dimenzijam, teži in vrednosti pošiljke ter dolžini relacije, na katero se pošiljka prenaša. Med manipulacijo se vsebina pošiljke ne sme samostojno premikati. Pošiljatelj je dolžan zagotoviti embalažni material za pošiljko in odgovarja za takšno izbiro ter način pakiranja, ki mora biti v skladu s pravili, določenimi v teh splošnih pogojih. Prazen prostor med embalažnim materialom in vsebino mora biti zapolnjen, da se vsebina ne bi premikala. Medsebojno združevanje pošiljk se za dostavo ne sprejema. Če uporabljate staro kartonsko embalažo, je treba odstraniti vse obstoječe nalepke in paketne oznake oziroma prevoznice.
3.5. Pošiljatelj mora zagotoviti, da vsebina pošiljke prenese padec z višine enega metra, vibracije, pritisk in spremembe položaja pošiljke. Notranjost transportne embalaže je treba optimalno izkoristiti. V škatli ne sme biti praznega prostora, kjer bi se posamezni izdelki lahko poškodovali z medsebojnim trkom ali zmečkanjem. Prazen prostor v škatli je treba zapolniti z ustreznim polnilom, celotna vsebina pa mora biti na vseh straneh obložena z ustreznim polnilom, ki jo ločuje od zunanje embalaže.
3.6. Avtomobilske pnevmatike in pnevmatike manjših dimenzij se lahko prevažajo brez embalaže. Koleto ne sme vsebovati več kot 2 pnevmatik. Pnevmatike morajo biti ustrezno pritrjene (povezane), kar zagotavlja, da bodo med celotnim prevozom ostale povezane in se ne smejo predati z platišči. Prevoznica mora biti nalepljena na pomožni material, ne na samo pnevmatiko, saj z nje odpada, kar lahko privede do izgube pošiljke ali napačne usmeritve. Priporočljivo je, da se pnevmatike ovijejo s folijo (npr. LDPE folijo) in na njo nalepi prevoznica.
3.7. Stekleno, lomljivo in občutljivo blago mora biti zapakirano v škatlo, napolnjeno z zaščitnim materialom (npr. stiropor, zrnat stiropor, folija, mehurčkasta folija, papir itd.). Besedilo “Pozor, lomljivo” ali “Ta stran gor” ne bo upoštevano. Takšne oznake ne izključujejo odgovornosti pošiljatelja za neustrezno pakiranje pošiljke.
3.8. Pošiljatelj mora tekočine in topne snovi zapreti v neprepustno posodo ali katero drugo neprepustno ovojnico (prvo pakiranje). Neprepustna posoda ali katero drugo neprepustno ovojnico mora biti zavita v material, ki lahko vpije tekočino v primeru razbitja ali puščanja iz posode oziroma ovojnice, v kateri se nahaja tekočina ali topna snov. Na koncu mora pošiljatelj takšno pošiljko dodatno postaviti v trdno škatlo (drugo pakiranje). Pošiljatelj mora na škatli označiti, da je vsebina pošiljke tekočina ali topna snov.
3.9. Poleg zgoraj navedenega je pri pakiranju pošiljke treba upoštevati tudi naslednje pogoje:
- sprejemajo se samo popolnoma zaprte pošiljke; blago brez zunanje embalaže se ne sme predati.
- glede na občutljivost vsebine in zunanje ter notranje pakiranje mora pošiljatelj zagotoviti vsebino tako, da ta ostane stabilna pri vibracijah, pritisku in spremembah položaja pošiljke.
- ustrezna zunanja embalaža je pet plastni karton ali enak material, ki ohranja obliko embalaže in je dovolj stabilen in čvrst, da ga vsebina ne more od znotraj poškodovati in tako povzročiti izgube ali delne izgube. Zunanja embalaža mora biti zalepljena z ustreznim lepilnim trakom, kot je širok rjavi selotejp ali podobno lepilo. Krepki trak (“pik” trak) in trakovi podobnih lastnosti niso ustrezni zaradi nezadostne čvrstosti in slabega oprijema na podlago. Tako imenovani “duct tape” in trakovi podobnih lastnosti prav tako niso ustrezni zaradi slabe oprijemljivosti na podlago.
- pošiljka, iz katere štrlijo dolgi in/ali ostri deli, ni primerna za prevoz.
- vreča kot embalaža (npr. hrana za hišne ljubljenčke) ne more ohraniti svoje oblike, zaradi česar otežuje sortiranje in je dovzetna za poškodbe. Blago, zapakirano v vrečo, mora biti tudi zapakirano v kartonsko škatlo ali pa oblikovano v trdno in pravokotno embalažo s pomočjo trdega kartona in folije, da pošiljka izpolnjuje pogoje za odpremo. Lepljenje ali združevanje več vreč ni dovoljeno.
- za mehke, suhe in nelomljive izdelke, kot je tekstil, je sprejemljivo pakiranje tako imenovana kurirska vrečka, izdelana iz materiala debeline vsaj 50 mikronov, pod pogojem, da je predana brez zunanjih poškodb.
- sode, kanistre in drugo podobno embalažo je treba zapakirati v trdno in pet plastno embalažo, odporno na vlago. Puščanje vsebine iz takšne embalaže je treba preprečiti pred predajo pošiljke ponudniku storitev z ustrezno zaprtimi zamaški, ki bodo preprečili puščanje tudi pri spremembi položaja pošiljke. Če to ni mogoče (npr. če gre za rabljene kanistre), je treba izdelek zaviti v folijo ali podoben neprepusten material.
- izdelki s tekočo vsebino morajo biti v dodatni embalaži znotraj škatle, na primer v zaprti najlonski vrečki ali foliji.
- ovojnica ni primerna kot zunanja embalaža za pošiljanje steklenic, kozarcev in drugih občutljivih materialov ter materialov, občutljivih na vibracije, niti če ima dodatno zaščito (v obliki mehurčkov ali podobnega). Za zunanje pakiranje je treba uporabiti kartonsko embalažo. Stekleni predmeti in drugi občutljivi materiali morajo biti pritrjeni in ločeni s polnili, ki bodo blažili pritisk, ki nastane zaradi zlaganja drugih paketov. Polnila morajo obsegati posamezne artikle znotraj paketa in celotno vsebino paketa. Steklenice in druga steklena embalaža morajo biti zapakirane v posebno embalažo z modeli iz stiropora ali kartonskimi modeli minimalne debeline 6,2 mm (BC-val), steklenice in kozarce pa je treba ločiti z zaščitno plastjo, ki je dovolj debela, da prepreči nastanek škode (npr. pet plastni karton ali podobno), in postaviti zaščitno plast tudi zgoraj in spodaj. Zunanja embalaža paketov, katerih vsebina so steklenice, mora biti pet plastna.
- pet plastni karton, odporen na vlago (debeline vsaj 6,2 mm), je minimalna ustrezna zunanja embalaža za vse občutljive artikle (elektronske naprave, aparate, steklo, druge občutljive materiale itd.).
- izdelke je dovoljeno predati v razsutem stanju znotraj zunanje embalaže le, če so trdnost in druge lastnosti izdelkov taki, da se artikli ne bodo poškodovali medsebojnim trkom (na primer vijaki). V nasprotnem primeru jih je treba ločiti s polnili in pritrditi.
- zunanja embalaža za izdelke v razsutem stanju mora biti takšna, da je kovinski in drugi predmeti večje trdnosti in/ali mase ne morejo prebiti in se tako izgubiti (na primer ovojnice in vrečke niso ustrezna embalaža za pošiljanje takšnih predmetov).
- notranjost škatle je treba optimalno izkoristiti, kar pomeni, da ne sme biti praznega prostora, kjer bi se posamezni artikli lahko poškodovali medsebojnim trkom ali zmečkanjem. Prazen prostor je treba zapolniti z ustreznim polnilom, celotna vsebina pa mora biti na vseh straneh obložena z ustreznim polnilom, ki jo ločuje od zunanje embalaže.
- telekomunikacijske naprave in tehnično blago, ki se pošilja na popravilo ali s popravila, je treba poslati v originalni celotni embalaži z ustreznim notranjim polnilom. Originalna embalaža mora biti zapakirana v dodatno zunanjo embalažo z ustreznimi polnili, da je izdelek ustrezno zaščiten.
- izdelke posebne oblike, ki se težko pakirajo, je treba dodatno zapakirati in zaščititi z raztegljivo folijo.
- kartonsko škatlo je treba zalepiti na vsaki strani z lepilnim trakom z logotipom podjetja pošiljatelja ali na drug način označiti pripadnost pošiljke določenemu pošiljatelju, da se v primeru odtrganja paketne nalepke olajša prepoznavanje pošiljke.
- vsaka škatla mora imeti svojo edinstveno številko pošiljke. Ni dovoljeno predati povezanih škatel (bodisi povezanih s sponkami, lepilnim trakom, vrvjo itd.), saj se pakiranje lahko razpade, in v tem primeru bo le škatla, ki ima identifikacijske oznake, prepoznana in prispela na cilj.
- pošiljke, ki se predajo v originalni prodajni embalaži ali darilni embalaži, je treba zapakirati v dodatno embalažo, prilagojeno ročni in strojni manipulaciji.
- prevoznico in vrečko, ki vsebuje dostavnico, ter morebitne druge nalepke, ki so pomembne za zagotavljanje storitve s strani ponudnika storitev, je treba nalepiti na največjo prosto površino.
- vsak paket mora vsebovati svojo prevoznico.
- v primeru, da gre za pošiljko, ki zahteva temperaturni režim, mora embalaža za to pošiljko zagotavljati celovitost vsebine pri potrebnih temperaturah.
3.10. Ponudnik storitve ima pravico, da zavrne prevzem pošiljke pri pošiljatelju v vsakem od naslednjih primerov:
- če Ponudnik storitve meni, da pošiljka ni zapakirana na način, kot je to določeno v teh splošnih pogojih,
- če pošiljka ni naslovljena na način, kot je to določeno v teh splošnih pogojih,
- če pošiljki manjka ali je nepopolna, nečitljiva, poškodovana ali na kakršen koli drugi način neuporabna prevozna dokumentacija,
- če Ponudnik storitve, na podlagi svoje strokovne presoje, odloči, da ne more izvesti prevoza in dostave pošiljke,
- če Ponudnik storitve meni, da bi s prevzemom pošiljke lahko ogrozil svoje poslovanje, življenje in/ali zdravje svojih delavcev ali tretjih oseb ali da bi lahko nastala škoda na njegovi lastnini ali lastnini tretjih oseb ter
- če ob trenutku sprejemanja zahtevka za katero koli izmed storitev, ki jih Ponudnik storitev nudi na trgu, obstaja zapadla in neporavnana terjatev Ponudnika storitev do naročnika storitve.
3.11. Ponudnik storitve ima pravico odpreti in pregledati pošiljko, ob soglasju pošiljatelja ali prejemnika, pri čemer se mora izdelati ustrezen zapisnik na obrazcu, ki ga pripravi Ponudnik storitve.
3.12. Odstopajoč od točke 3.9. teh pogojev je Ponudnik storitve dolžan v prisotnosti najmanj dveh oseb odpreti in pregledati vsebino pošiljke brez soglasja pošiljatelja ali prejemnika v naslednjih primerih:
- kadar pošiljke ni mogoče dostaviti prejemniku niti vrniti pošiljatelju (nedostavljiva);
- kadar obstaja utemeljena sum, da se v pošiljki nahajajo prepovedani predmeti iz člena 4 teh pogojev;
- kadar je pošiljka poškodovana tako, da je ogrožena njena vsebina;
- kadar pošiljka v mednarodnem prometu podlegla carinskemu in deviznemu pregledu v skladu s carinskimi predpisi in predpisi o deviznem poslovanju.
V primerih iz točk 3.10. druga alineja in 3.10. tretja alineja je Ponudnik storitev dolžan sestaviti zapisnik v dveh izvodih, od katerih se en izvod izroči pošiljatelju ali prejemniku oziroma pristojnemu organu v skladu s posebnim predpisom.
3.13. Ponudnik storitev si pridržuje pravico do ocene možnosti nadaljnjega transporta v primeru prejema pošiljke, ki s svojimi dimenzijami, težo, načinom pakiranja ali kombinacijo teh elementov ni v skladu z določili teh splošnih pogojev, kot tudi odločanja o nadaljnjem ravnanju s takšno pošiljko.
Ponudnik storitev lahko v primeru neprimerne pošiljke odloči o vrnitvi takšne pošiljke pošiljatelju takoj po prejemu v enem od svojih distribucijskih centrov (brez poskusa dostave).
Pošiljatelj v celoti krije vse stroške, nastale zaradi ravnanja z neprimerno pošiljko, ki so enaki znesku nadomestila, ki bi ga pošiljatelj plačal, če bi bila pošiljka pravočasno dostavljena prejemniku. Ponudnik storitev ne prevzema odgovornosti za morebitne poškodbe na takšni pošiljki, medtem ko pošiljatelj še vedno odgovarja za morebitno nastalo škodo. Tudi v tem primeru je obveznost kritja vseh stroškov, nastalih pri takšnem ravnanju, še vedno na pošiljatelju, vključno, a ne omejeno na stroške, nastale z odlaganjem in/ali skladiščenjem pošiljke oziroma vsebine pošiljke.
Člen 4.
Blago ki je izključeno iz prometa
4.1. Ponudnik storitev prevzema zaprte, nepoškodovane pošiljke, katerih vsebine ne preverja; zato je pomembno, da pošiljatelj upošteva naslednje omejitve in ne pošilja:
- Pošiljk, ki ne ustrezajo dimenzijam standardnih in paletiziranih pošiljk, opredeljenih v členu 2. teh splošnih pogojev;
- Nestandardiziranih pošiljk, za katere Ponudnik storitev ni potrdil prevzema;
- Neprimerno pakiranih pošiljk v skladu s členom 3. teh splošnih pogojev;
- Pošiljk, za katere ni pripravljena carinska deklaracija, kadar jo je treba priložiti v skladu z veljavnimi carinskimi predpisi;
- Razpisne dokumentacije (pogodbe, projekti itd.);
- Blaga posebne vrednosti, kot so denar, plemenite kovine, vrednostni papirji, dokumenti, ki so lahko nadomestilo za denar ali blago (npr. čeki, boni določene nominalne vrednosti, kreditna dovoljenja, obveznice, delnice, bankovci in vrednostni papirji, ki so ekvivalent vstopnicam ali stavnim listkom), dragulji, poldragi kamni, biseri;
- Plemenite kovine, krzno, umetniška dela, antikvitete, numizmatika, predmeti, ki imajo sentimentalno vrednost;
- Blaga izkazane vrednosti nad 2.000,00 EUR, ki ni zavarovano s strani pošiljatelja;
- Eksplozivnih in vnetljivih predmetov ali predmetov, katerih sprejem je povezan z nevarnostjo za druge pošiljke, objekte ponudnika storitev, opremo in prevozna sredstva ali za življenje in zdravje ljudi, vključno, vendar ne omejeno na: nevarne odpadke, medicinske odpadke, strelno orožje, orožje, kisline, jedke in dražeče snovi;
- Predmetov, katerih promet je prepovedan z zakonskimi ali drugimi predpisi;
- Prepovedanih drog;
- Radioaktivnih materialov, vnetljivih materialov;
- Živih in mrtvih živali;
- Delitev telesa ali človeških ostankov ali katerega koli živega organizma;
- Blaga, katerega transport zahteva temperaturni režim (npr. zamrznjena in pokvarljiva hrana itd.);
- Izdelkov, označenih kot biološko nevarnih;
- Izdelkov z opozorilno oznako na azbest;
- Blaga, označenega kot nevarnega s strani IATA (International Air Transportation Association), ICAO (International Civil Aviation Organisation) ali katerega koli ministrstva vlade ali druge ustrezne organizacije.
4.2. Ni dovoljeno pošiljanje vsebine oziroma pošiljke, katere pošiljanje je prepovedano z veljavnimi zakonskimi predpisi, bodisi zaradi njene vsebine, prejemnika ali države, iz katere ali v katero se pošiljka pošilja. Navedeni predpisi vključujejo vse zakone, uredbe in odloke, s katerimi se določajo sankcije (vključno s trgovinskimi omejitvami in ekonomskimi sankcijami) državam, enotam ali posameznikom, vključno, a ne omejeno na tiste, ki jih določijo Združeni narodi, Evropska unija in države članice Evropske unije. Dolžnost pošiljatelja oziroma uporabnika je, da vnaprej preveri skladnost vsebine z omenjenimi predpisi na ciljnem kraju.
4.3. Če obstaja sum , da pošiljka vsebuje vsebino, katere prenos je prepovedan v skladu s točko 4.1. teh splošnih pogojev, lahko Ponudnik storitev od osebe, ki preda pošiljko, zahteva odprtje pošiljke za ugotavljanje vsebine in dokazovanje identitete. Po pregledu bo Ponudnik storitev zaprl pošiljko v prisotnosti osebe, ki preda pošiljko.
4.4. Če se po prevzemu pošiljke ugotovi, da vsebuje predmete, katerih prenos je prepovedan, bo Ponudnik storitev takšno pošiljko na podlagi prevzemnega zapisnika predal pristojnemu organu, ki mora sopodpisati prevzemni zapisnik. Pošiljatelj je odgovoren za vso neposredno in posredno škodo, ki je nastala zaradi odpreme pošiljke, ki spada med blago, izključeno iz odpreme Ponudnika storitev.
4.5. Dejstvo, da je ponudnik storitev prevzel pošiljko za prenos in dostavo, ne pomeni, da je ponudnik storitev dolžan preverjati vsebino pošiljke in potrebna dovoljenja za prevoz. Če pošiljatelj ponudniku storitev ne posreduje nobenega obvestila, ponudnik storitev predpostavlja, da ne gre za prevoz blaga, ki je izključeno iz prometa.
Člen 5.
Način in pogoji plačila poštnih storitev
5.1. Cene storitev so predmet posebej sklenjene pogodbe z uporabnikom ali izdane ponudbe uporabniku ali javno dostopnega cenika storitev, ki velja na dan naročila poštne storitve. Z uporabo storitve se šteje, da je uporabnik sprejel ceno, kar velja tudi za vse spremembe cen, pod pogojem, da so te javno objavljene na spletnih straneh Ponudnika storitev, v primeru pisne ponudbe in/ali pogodbe o sodelovanju z uporabnikom pa, da je bil uporabniku poslano obvestilo o novih cenah po elektronski pošti ali na drug način, s katerim se lahko dokaže pošiljanje obvestila uporabniku.
5.2. Cene se obračunavajo glede na višjo težo, dejansko ali prostorninsko, ponudnik storitev pa ima pravico samostojno preveriti težo pošiljke za preverjanje podatkov o teži pošiljke, ki jih poda uporabnik.
5.3. Če pošiljatelj, ki ima s Ponudnikom storitev sklenjeno pogodbo, na prevoznici navede, da prevoz plača prejemnik, prejemnik pa zavrne plačilo prevoza, ima Ponudnik storitev pravico zaračunati svoje storitve pošiljatelju.
5.4. Uporabnik storitev lahko Ponudniku storitev plača:
- z računom po opravljeni storitvi z odlogom na račun ponudnika storitev, če ima uporabnik podpisano pogodbo s Ponudnikom storitev ali je sprejel ponudbo Ponudnika storitev;
- vnaprej po Predračunu plačilu na račun Ponudnika storitev tako, da pošiljka ne bo prevzeta, dokler ponudnik storitev ne prejme od uporabnika potrdila o nakazilu sredstev na transakcijski račun ponudnika storitev;
- v gotovini (ob prevzemu pošiljke ali ob dostavi pošiljke), Ponudnik storitev pa je dolžan uporabniku izdati račun;
5.5. Če na naslovu, določenem za prevzem pošiljke, ni mogoče izvesti prevzema, bo Ponudnik storitev pošiljatelju zaračunal, pošiljatelj pa bo dolžan plačati Ponudniku storitev znesek v višini nadomestila, opredeljenega v ceniku ponudnika storitev za vrsto storitve, ki jo je pošiljatelj zahteval od Ponudnika storitev.
5.6. Stroške prevoza v mednarodnem prometu krije pošiljatelj, prejemnik ali tretja oseba. Drugi stroški, ki nastanejo pri carinjenju blaga, se plačajo v skladu z veljavnimi zunanjetrgovinskimi paritetami v prometu (Incoterms). V primeru, da prejemnik zavrne plačilo stroškov, ki so nastali v skladu z veljavnimi zunanjetrgovinskimi paritetami v prometu, bodo ti zaračunani naročniku – pošiljatelju.
5.7. Uporabnik, ki zamudi z izpolnitvijo denarne obveznosti, dolguje poleg glavnice in zakonskih zamudnih obresti tudi vse stroške v zvezi z izterjavo neplačanih terjatev v skladu z veljavnimi predpisi Republike Slovenije.
5.8. Uporabnik je dolžan nemudoma pisno ali po elektronski pošti na naslov info@in-time.si obvestiti Ponudnika storitev o naslednjem:
- če je prišlo do spremembe imena/ime podjetja ali naslova/sedeža uporabnika;
- v primeru spremembe mesta prevzema pošiljke;
- v primeru spremembe bančnega računa ali poslovne banke, s katero uporabnik sodeluje;
- če je prišlo do spremembe odgovorne osebe, ki ima pooblastila za podpisovanje in/ali zastopanje družbe uporabnika;
- če se pravna oblika družbe uporabnika spremeni;
- če pride do drugih bistvenih sprememb, ki vplivajo na poslovanje družbe uporabnika in ki lahko vplivajo na pravice in obveznosti Ponudnika storitev, vključno, a ne omejeno na začetek stečajnega postopka ali uvedbo katerega koli drugega postopka zaradi insolventnosti ali drugega prenehanja poslovanja nad družbo uporabnika.
Člen 6.
Zavarovanje
Ponudnik storitev je odgovoren za izgubo paketov ali poškodbe vsebine paketov.
Odgovornost ne vključuje posledičnih izgub, kot je na primer izguba dobička. Če pošiljatelj ne sklene transportnega zavarovanja, Ponudnik storitev po zakoniti odgovornosti povrne vrednost blaga, ki presega zakonske omejitve, tj. do največ 150 evrov na paket. Vrednost blaga se določi kot nabavna cena.
6.1. Pogoji zavarovanja pošiljke se ocenjujejo glede na izkazano vrednost pošiljke. Pošiljatelj je dolžan izkazati vrednost pošiljke. Izkazana vrednost pošiljke mora ustrezati dejanski tržni vrednosti le-te.
6.2. Pošiljke izkazane vrednosti do 150,00 EUR, ki jih je prejel Ponudnik storitev, so samodejno zavarovane do višine izkazane vrednosti pošiljke.
6.3. Pošiljke izkazane vrednosti nad 150,00 EUR mora pošiljatelj samostojno zavarovati ali pa se mu priporoča sklenitev storitve iz člena 2.3. »Dodatno zavarovanje«. V primeru, da pošiljatelj takšne pošiljke ne zavaruje samostojno ali ne sklene storitve iz člena 2.3. »Dodatno zavarovanje«, se šteje, da ta pošiljka sploh ni zavarovana.
Člen 7.
Naslavljanje pošiljke in prevozna dokumentacija
7.1. Pošiljatelj, ki ima s Ponudnikom storitev sklenjeno posebno pogodbo, naslavlja pošiljko elektronsko z vnosom potrebnih podatkov v posebnem računalniškem programu (online booking itd.) ali na drug elektronski način (npr. API – vmesnik programske opreme itd.), ki ga je Ponudnik storitev zagotovil pošiljatelju za uporabo, dokler obstaja pogodbeno razmerje med Ponudnikom storitev in pošiljateljem (v nadaljnjem besedilu: »Aplikacija«). Po vnosu vseh podatkov, potrebnih za naslavljanje, aplikacija ustvari prevoznico.
7.2. Če pošiljatelj nima sklenjene pogodbe s Ponudnikom storitev, je pošiljatelj dolžan Ponudniku storitev zagotoviti vse podatke, potrebne za naslavljanje pošiljke, zaposleni pri Ponudniku storitev pa bodo na podlagi teh podatkov ustvarili prevoznico. V izogib dvomu, se šteje, da je oseba, ki preda pošiljko zaposlenemu pri Ponudniku storitev za prevoz, pooblaščena za predajo te pošiljke v imenu pošiljatelja.
7.3. Ponudnik storitev objavi navodila za uporabo aplikacije znotraj aplikacije.
7.4. Točni in popolni podatki za naslavljanje pošiljke so:
- ime in priimek/ime podjetja prejemnika;
- točen naslov dostave pošiljke, ki vključuje vse navedene podatke: ulica in hišna številka, kraj in poštna številka, država;
- pravilna kontaktna mobilna telefonska številka prejemnika (če je prejemnik zunaj Republike Hrvaške, je potrebna kontaktna mobilna telefonska številka, ki vsebuje mednarodno kodo);
- pravilen elektronski naslov prejemnika;
- v primeru ustanove, poslovnega prostora, skladišča, bolnišnice itd. ime oddelka/podjetja/osebe, kateri je pošiljka namenjena, oziroma čim jasnejša navodila, po katerih lahko zaposleni pri Ponudniku storitev hitro in enostavno poiščejo mesto dostave oziroma identificirajo pooblaščenega prejemnika.
7.5. Točni in popolni podatki za prevzem pošiljke so:
- ime in priimek/ime podjetja pošiljatelja;
- točen naslov prevzema pošiljke, ki vključuje vse navedene podatke: ulica in hišna številka, kraj in poštna številka, država;
- kontaktna telefonska številka, po možnosti mobilna telefonska številka.
7.6. Pošiljatelj je odgovoren za to, da podatki, ki jih je predal Ponudniku storitev, ustrezajo dejanskim podatkom.
7.7. Popravljanje podatkov na prevoznici je dovoljeno le tako, da se natisne nova prevoznica. Ročno popravljanje podatkov na prevoznici ni dovoljeno. V primeru, da pošiljatelj ročno popravi podatke na prevoznici, Ponudnik storitev teh sprememb ne bo upošteval in bo svojo storitev opravil izključno v skladu s podatki, posredovanimi v elektronski obliki. Stara prevoznica se mora odstraniti s pošiljke ali pa se čez njo prelepi nova prevoznica tako, da stara prevoznica ni vidna.
7.8. Pošiljatelj je dolžan samostojno nalepiti prevoznice na pošiljko in/ali palete. Zaposleni pri Ponudniku storitev bodo prevzeli le tiste pošiljke in/ali palete, na katerih je nalepljena prevoznica ponudnika storitev.
7.9. Če Ponudnik storitev prejme pošiljko in se pojavi kateri koli od naslednjih primerov:
- pošiljatelj pred predajo pošiljke za prevoz ne posreduje Ponudniku storitev podatkov v elektronski obliki;
- pošiljatelj ročno spremeni elektronsko obliko podatkov, preden jih preda Ponudniku storitev;
- podatki v elektronski obliki so iz katerega koli razloga, za katerega Ponudnik storitev ni kriv, neuporabni/poškodovani v trenutku, ko jih prejme Ponudnik storitev;
- podatki v elektronski obliki vsebujejo nepopolne ali neberljive podatke;
bo Ponudnik storitev opravil izključno na podlagi podatkov, ki jih ima v tem trenutku na voljo. Poleg tega, če se pojavi kateri koli od prej navedenih primerov, ima Ponudnik storitev pravico zaračunati svojo storitev z uporabo veljavnih cen za storitev ali storitve, ki so bile opravljene, pri čemer upošteva podatke, ki jih je imel Ponudnik storitev na voljo v tem trenutku.
7.10. V primeru nastanka katerega koli od primerov, opisanih v točki 7.9., Ponudnik storitev ne odgovarja niti pošiljatelju niti prejemniku pošiljke za:
- prekoračitev roka za prenos in dostavo pošiljke prejemniku;
- ne izvedbo vrste storitve, ki jo je pošiljatelj zahteval od Ponudnika storitev;
- ne izterjavo odkupnega zneska, če je pošiljatelj poslal pošiljko z odkupnino;
- ne posredovanje in vrnitev tovornega lista pošiljatelju;
- kakršno koli vrsto škode (navadna škoda, izgubljeni dobiček ali nepremoženjska škoda), ki nastane pošiljatelju in/ali prejemniku iz katerega koli od razlogov, navedenih v tem členu.
7.11. Če pošiljatelj ni vnesel, poslal, posredoval vseh podatkov, navedenih v točki 7.4. in 7.5., ali če je posredoval nepravilne in netočne podatke o pošiljatelju in/ali prejemniku, si Ponudnik storitev pridržuje pravico zaračunati poskus dostave pošiljke z uporabo veljavne cene za opravljeno storitev. Naknadna sprememba naslova dostave pošiljke po prvem poskusu dostave pošiljke se bo zaračunala z uporabo veljavnih cen za storitev ali storitve, ki so bile opravljene.
Člen 8.
Prevzem, dostava in izročitev pošiljke
8.1. Ponudnik storitev prevzame pošiljko na zahtevo pošiljatelja, ki lahko zahtevo poda v posebnem računalniškem programu (spletna rezervacija itd.) ali na drug elektronski način (npr. API – vmesnik programske opreme itd.), telefonskim klicem Ponudniku storitev in predajo naročila na elektronski naslov Ponudnika storitev.
8.2. Prevzem pošiljke se opravi na naslovu, ki ga pošiljatelj določi kot naslov prevzema, ali v poslovnih prostorih Ponudnika storitev.
8.3. Za prevzem pošiljke se na zahtevo pošiljatelja izda potrdilo o prevzemu pošiljke.
8.4. Pošiljatelj je dolžan zagotoviti enostaven in varen dostop do naslova prevzema. Zaposleni pri Ponudniku storitev se med prevzemom pošiljke ne smejo zadrževati na enem naslovu dlje kot 10 (deset) minut, v primeru daljšega čakanja ali oteženega dostopa do pošiljke pa se lahko prevzem prekine. Zaposleni pri Ponudniku storitev med prevzemom pošiljke ne preverjajo njihovega naslavljanja niti vsebine. Pošiljatelj in/ali uporabnik je dolžan zagotoviti, da so podatki točni in da je vsebina dovoljena za pošiljanje. Zaposleni pri Ponudniku storitev lahko zavrnejo prevzem očitno neprimernih pošiljk.
8.5. Po prevzemu pošiljke od pošiljatelja se pošiljka v skladu s tehnološkim postopkom Ponudnika storitev pregleda tako, da se izmeri teža, dolžina in prostornina, odvisno od vrste pošiljke. Podatki, ugotovljeni z merjenjem, ki ga je opravil Ponudnik storitev, se štejejo za točne in resnične ter se upoštevajo kot relevantni za obračun poštnih stroškov.
8.6. Prevzem in izročitev pošiljke se potrdita s podpisom uporabnika na prevoznici ali v digitalni obliki enakovrednega potrdila.
8.7. Pošiljka se izroči osebno prejemniku, zakonitemu zastopniku ali pooblaščeni osebi. Če pošiljke ni mogoče izročiti tem osebam, se pošiljka izroči odraslemu članu gospodinjstva, stalno zaposleni osebi v gospodinjstvu ali poslovnem prostoru prejemniku ali pooblaščeni osebi v poslovnem prostoru pravne ali fizične osebe, kjer je prejemnik stalno zaposlen. Ponudnik storitev ni dolžan preverjati identitete teh oseb (npr. zahtevati osebnega dokumenta) niti preverjati, ali obstaja druga oseba z istim imenom na istem naslovu, ki bi lahko imela pravico do pošiljke. Če izročila ni mogoče niti na ta način, se prejemniku v hišnem nabiralniku pusti obvestilo z navedbo roka in mesta prevzema pošiljke. Če prejemnik v navedenem roku ne prevzame pošiljke, ponudnik storitev pošiljko vrne pošiljatelju. Če je prejemniku ali osebi, pooblaščeni za prevzem pošiljke, vročeno obvestilo, se datum puščanja obvestila v tem primeru šteje za datum izročitve pošiljke.
8.8. Prejemnik s podpisom potrdi prevzem na tovornem listu (povratnici) Ponudnika storitev ali na elektronskem čitalniku (skenerju). Poleg podpisa mora podpisnik dostavljavcu povedati svoje ime in priimek, vse z namenom ugotavljanja identitete prejemnika.
8.9 V primeru opravljanja storitve osebne vročitve mora zaposleni pri Ponudniku storitev pri dostavi pošiljke od prejemnika zahtevati tudi podatek, ki lahko olajša identifikacijo prejemnika (številka osebnega dokumenta, davčna številka ali drug podatek, ki lahko olajša dokazovanje identitete osebe, na katero je naslovljena pošiljka). Ta podatek se uporablja izključno v namen dokazovanja opravljene storitve pri reševanju morebitnega spora glede dostave. Dokazi o dostavi, ki vsebujejo zgoraj navedene podatke, se arhivirajo v elektronski obliki in se ne posredujejo tretjim osebam niti se ne uporabljajo za druge namene. Če se prejemnik noče identificirati, zaposleni pri Ponudniku storitev ni dolžan izročiti pošiljke prejemniku.
8.10 Osebe iz točke 8.7 lahko zavrnejo prevzem pošiljke, v tem primeru pa Ponudnik storitev pošiljko z oznako o zavrnitvi prevzema in datumom zavrnitve prevzema pošiljke vrne pošiljatelju.
8.11 Če pošiljke ni mogoče izročiti prejemniku niti vrniti pošiljatelju, bo Ponudnik storitev takšno pošiljko komisijsko odprl in pregledal, da bi ugotovil morebiten drug naslov prejemnika ali pošiljatelja. Če se ne ugotovi drug naslov prejemnika ali pošiljatelja ali pa dostava na tak drug naslov prejemnika ali pošiljatelja ne uspe, bo Ponudnik storitev takšno pošiljko hranil eno leto, šteto od dneva, ko je bilo prvotni poizkus vročitve. Ponudnik storitev bo vodil evidenco o takšnih pošiljkah. Po preteku navedenega roka enega leta pošiljka preide v last Ponudnika storitev, Ponudnik storitev pa bo imel pravico takšno pošiljko uničiti ali prodati ali na drug način pravno razpolagati z njo, odvisno od tega, kaj Ponudnik storitev v tem trenutku šteje za najprimernejše.
Člen 9.
Roki za izročitev pošiljke
9.1. Ponudnik storitev zagotavlja izročitev pošiljk v domačem prometu v roku, dogovorjenem z uporabniki, ali v roku, določenem s temi splošnimi pogoji.
9.2. Roki dostave so opredeljeni glede na vrsto pošiljk v točki 2.2. teh splošnih pogojev.
9.3. Rok dostave pošiljk pomeni obdobje od naslednjega delovnega dne po prevzemu pošiljke do njene izročitve prejemniku.
9.4. Ponudnik storitev se bo trudil izročiti vsako pošiljko v mednarodnem prometu, katere prevzem, usmerjanje, prenos in izročitev opravlja v okviru storitve, ki jo ponuja v regiji, v rokih, opredeljenih v točki 2.4. teh splošnih pogojev.
9.5. Ponudnik storitev si pridržuje pravico do spremembe rokov izročitve brez predhodnega obvestila v primeru višje sile.
9.6. V roke izročitve pošiljk se ne všteva:
- dan prevzema pošiljke;
- čas zamude zaradi netočnih in nepopolno navedenih podatkov prejemnika v skladu s členom 7.5. teh splošnih pogojev;
- čas zamude zaradi višje sile ali zastoja v prometu, ki je nastal brez krivde Ponudnika storitev;
- prazniki v Republiki Sloveniji in/ali v državah, v katerih se opravlja dostava pošiljk;
- dnevi, ko je pošiljka v carinskem postopku (če gre za storitve, ki jih Ponudnik storitev opravlja v mednarodnem prometu).
Člen 10.
Odgovornost in izključitev odgovornosti ponudnika storitev
10.1. V domačem prometu Ponudnik storitev odgovarja:
- za izgubo ali poškodbo pošiljke ali zmanjšanje njene vsebine;
- za prekoračitev roka za prenos in izročitev pošiljke;
- za ne izvedbo storitve;
- za delno izvedbo storitve.
10.2. Ponudnik storitev ne odgovarja v smislu točke 10.1. splošnih pogojev:
- kadar dokaže, da dogodkov iz točke 10.1. splošnih pogojev ni bilo mogoče predvideti, se jim izogniti ali jih odpraviti (višja sila);
- kadar pošiljatelj ne poda pritožbe ali ne poda zahtevka za odškodnino v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov in temi splošnimi pogoji;
- kadar gre za pošiljke, katerih vsebina je prepovedana;
- kadar je škoda povzročena zaradi tega, ker pošiljatelj ni pakiral pošiljke tako, da bi zagotovil njeno vsebino, ali se ni uporabljal ustrezne ponujene storitve Ponudnika storitev;
- kadar pošiljatelj pri naslavljanju pošiljke ni ravnal tako, kot je določeno v teh splošnih pogojih;
- v primeru, da se med prenosom pošiljke poškoduje zunanja embalaža, vendar ne pride do poškodbe vsebine pošiljke.
10.3. Ponudnik storitev ne odgovarja za izgubljeni dobiček niti za dejansko škodo, ki lahko nastane zaradi izgube, poškodbe ali zmanjšanja vsebine pošiljke, prekoračitve roka za prenos in izročitev pošiljke ter v primeru, da ponudnik storitev ni opravil storitve ali je ni opravil v celoti. Ponudnik storitev ne odgovarja za pošiljke, ki jih je izročil v roku in na način, določen z Zakonom o zaščiti varstvu in temi splošnimi pogoji.
10.4. V mednarodnem prometu ponudnik storitev odgovarja v mejah, določenih z akti Svetovne poštne zveze in mednarodnimi pogodbami.
10.5. Izraz »višja sila« za potrebe teh splošnih pogojev pomeni zunanje in izredne okoliščine, ki niso obstajale v trenutku prevzema pošiljke s strani Ponudnika storitev, ki jih ni bilo mogoče predvideti in so nastale brez namena in vpliva Ponudnika storitev, njihovega nastanka, poteka in posledic pa ni bilo mogoče preprečiti z ukrepi, sredstvi, dejanji ali opustitvami, ki bi se v predmetnem medsebojnem razmerju okoliščin in nastale dejanske situacije lahko upravičeno zahtevali in razumno pričakovali od Ponudnika storitev. Pod pojmom višje sile ali okoliščin, za katere ni upravičeno in razumno pričakovati, da so pod nadzorom ali vplivom ponudnika storitev, se razumejo naravne nesreče, vključno s požarom, potresom, nevihto ali poplavo, državni akt ali akt drugega pristojnega organa, ustavitev dela, kibernetski napad, stavka, eksplozija, nesreča, izpad električnega omrežja ali električne energije, pomembni politični in socialni nemiri, pomembne politične ali gospodarske okoliščine, kot so upor, teroristični napad ali napovedana ali nenajavljena vojna itd.
10.6. Ponudnik storitev ne bo odgovoren za nobeno reklamacijo v zvezi z zadrževanjem ali zasegom pošiljke s strani carine ali drugih pristojnih državnih organov.
Člen 11
Odgovornost pošiljatelja
11.1. Pošiljatelj je odgovoren za vso škodo, ki jo je njegova pošiljka povzročila na drugih pošiljkah, objektih in opremi Ponudnika storitev ali tretjim osebam, ter za poškodbe ali smrt delavcev Ponudnika storitev in drugih oseb, če so te nastale zaradi naslednjih razlogov:
- če je pošiljka vsebovala predmete, ki so prepovedani z Zakonom o varstvu potrošnikov ali temi splošnimi pogoji;
- če se pošiljatelj ni držal posebnih pogojev, določenih z Zakonom o varstvu potrošnikov in temi splošnimi pogoji za pošiljanje določenih predmetov, ki se nahajajo v njegovi pošiljki;
- če pošiljka in njena notranja vsebina niso bili zapakirani tako, kot je določeno v teh splošnih pogojih, ne glede na to, da je Ponudnik storitev prevzel pošiljko.
11.2. Pošiljatelj je odgovoren za resničnost in točnost posredovanih podatkov, potrebnih za opravljanje poštnih storitev, ne glede na način dostave (telefonsko, elektronsko ali pisno). Če podatki niso navedeni ali so nepopolni, bo Ponudnik storitev pri opravljanju poštnih storitev ravnal na podlagi podatkov, ki jih ima na voljo, in ne odgovarja za morebitno ne izvedbo ali nepopolno izvedbo zahtevanih poštnih storitev.
11.3. Če gre za blago, ki je predmet carinskega pregleda, je pošiljatelj dolžan pripraviti vso potrebno dokumentacijo za carino.
Člen 12.
Vlaganje in obravnava pritožbe
12.1. Če uporabnik ali druga pooblaščena oseba meni, da je pošiljka, ki je bila predana Ponudniku storitev za prevoz, izgubljena, da ni bila izročena prejemniku ali da mu je bila izročena z zamudo ali da dogovorjena storitev ni bila opravljena ali ni bila opravljena v celoti v skladu z dogovorjenimi pogoji, ima uporabnik ali druga pooblaščena oseba pravico podati pritožbo Ponudniku storitev v roku 3 (treh) mesecev od dneva predaje pošiljke Ponudniku storitev za prevoz v domačem prometu, v mednarodnem prometu pa v roku 6 (šestih)mesecev. Pritožba se poda pisno, na za to predvidenem obrazcu, ki je na voljo na zahtevo ali na spletni strani Ponudnika storitev, k pritožbi pa je treba priložiti vse dokaze, na podlagi katerih oseba, ki poda pritožbo, utemeljuje svojo pritožbo.
12.2. Prejemnik ali druga oseba, pooblaščena za prevzem pošiljke, mora pritožbo zaradi poškodb ali zmanjšanja vsebine pošiljke predati Ponudniku storitev takoj ob izročitvi pošiljke. S podpisom prejemnika ali druge pooblaščene osebe za prevzem pošiljke na prevoznici ali v digitalni obliki enakovrednega potrdila ta oseba potrjuje, da je pošiljko prejela nepoškodovano in brez zmanjšanja njene vsebine ali vrednosti. Pritožba, izjavljena ali podana Ponudniku storitev po izročitvi pošiljke, se ne sprejme.
12.3. Izjemoma od določbe točke 12.2. splošnih pogojev se lahko pritožba zaradi poškodb ali zmanjšanja vsebine pošiljke poda po izročitvi pošiljke le, če prejemnik predloži dokaz, da škoda ali zmanjšanje vsebine pošiljke ni nastalo po izročitvi. Kot dokaz se štejejo slike poškodovane vsebine pošiljke, slike poškodovane transportne škatle in slike notranje zaščite pošiljke. Na podlagi dokazov se sprejme odločitev o sprejemu škodnega dogodka. Za obdelavo pritožbe so lahko potrebne dodatne informacije in/ali dokumentacija s strani podajalca pritožbe, ki jih bo Ponudnik storitev zahteval pisno. Podajalec pritožbe je dolžan zahtevano dostaviti v roku največ 5 (petih) delovnih dni, v primeru izostanka zahtevanega pa se šteje, da je podajalec pritožbe od njega odstopil, pritožba pa se šteje za zaključeno.
12.4. Ponudnik storitev se bo pisno izjavil o prejeti pritožbi v roku 30 (trideset) dni od dneva prejema pritožbe, če gre za opravljanje storitve v domačem prometu, v mednarodnem prometu pa v roku do 60 (šestdeset) dni.
12.5. Uporabniki imajo pravico podati pritožbo Komisiji za pritožbe potrošnikov, ki je ustanovljena pri Ponudniku storitev na naslovu Jurčkova cesta 234, 1000 Ljubljana, v nadaljnjem roku 30 (trideset) dni od dneva prejema pisnega izjava iz točke 12.4. splošnih pogojev, ta komisija pa bo v roku 30 (trideset)dni od dneva prejema pisne pritožbe podala pisni odgovor podajalcu pritožbe.
12.6. V primeru spora med uporabnikom in Ponudnikom storitev v zvezi z reševanjem pritožbe iz tega člena lahko uporabnik poda zahtevek za reševanje spora Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije – AKOS v roku 30 (trideset) dni od dneva posredovanja pisnega odgovora komisije za pritožbe potrošnikov iz točke 12.5. splošnih pogojev.
12.7. Podajalec pritožbe iz tega člena mora zagotoviti možnost pregleda pošiljke ali prevzema pošiljke za pregled v prostorih Ponudnika storitev v roku 5 (petih) delovnih dni od datuma obvestila ponudnika storitev o potrebi po ogledu škode, in sicer v stanju in embalaži, v kateri je bila pošiljka ob opravljeni dostavi.
12.8. Vse pritožbe se pošljejo pisno na naslov sedeža Ponudnika storitev ali na elektronski naslov ponudnika storitev info@in-time.si. Te morajo biti utemeljene z jasnim dejanskim opisom, kateri del storitve Ponudnika storitev ni bil opravljen in na kakšen način. Z neupoštevanjem zgoraj navedenih rokov se izgubi pravica do podajanja pritožbe.
Člen 13.
Odškodnina in postopek v zvezi z odškodnino
13.1. Pošiljatelj ali druga pooblaščena oseba lahko v roku 30 (trideset) dni od dneva prejema sprejete pritožbe iz točke 12.1. splošnih pogojev ali sprejete pritožbe iz točke 12.5. splošnih pogojev o zahtevku za reševanje spora iz točke 12.6. splošnih pogojev, s katero je spor rešen v korist uporabnika, Ponudniku storitev poda zahtevek za odškodnino.
13.2. Ponudnik storitev je dolžan pošiljatelju ali drugi pooblaščeni osebi za pošiljke v domačem prometu izplačati naslednjo odškodnino:
- za izgubo ali popolno poškodbo vsebine pošiljke:
- pošiljke brez navedene vrednosti – v višini, ki ustreza znesku dejanske vrednosti izgubljene ali popolnoma poškodovane vsebine pošiljke, vendar največ do petkratnika zaračunane cene poštne storitve;
- pošiljke z izkazano vrednostjo – v višini, ki ustreza znesku dejanske vrednosti izgubljene ali popolnoma poškodovane vsebine pošiljke, vendar največ do višine izkazane vrednosti in največ do zneska 150,00 EUR, če je pošiljatelj ponudniku storitev plačal dodatno nadomestilo v smislu člena 2.3., odstavka 2. poglavja Dodatno zavarovanje teh splošnih pogojev.
- za delno poškodbo ali zmanjšanje vsebine pošiljke:
- pošiljke brez navedene vrednosti – v višini, ki ustreza znesku dejanske vrednosti delno poškodovane ali zmanjšane vsebine pošiljke, vendar največ do petkratnika zaračunane cene poštne storitve;
- pošiljke z izkazano vrednostjo – v višini, ki ustreza znesku dejanske vrednosti poškodovane ali zmanjšane vsebine pošiljke, vendar največ do višine označene vrednosti in največ do zneska 150,00 EUR, če je pošiljatelj ponudniku storitev plačal dodatno nadomestilo v smislu člena 2.3., odstavka 2. poglavja Dodatno zavarovanje teh splošnih pogojev.
- za prekoračitev roka prenosa in izročitve standardne pošiljke – v višini trikratnika zaračunane cene poštne storitve.
Če se pošiljka sestavlja iz več palet, se vsi zgoraj navedeni pogoji nanašajo na vsako posamezno paleto v pošiljki.
13.3. Če poštna storitev ni bila opravljena, je Ponudnik storitev dolžan vrniti zaračunano ceno poštne storitve.
13.4. Za odškodnino v mednarodnem prometu veljajo akti Svetovne poštne zveze.
13.5. Pošiljatelj brez soglasja Ponudnika storitev ne more svojega zahtevka na podlagi odškodnine prenesti na tretje osebe.
13.6. Ponudnik storitev ni odgovoren in ne nadomešča škode v naslednjih primerih:
- kadar dogodkov, ki so povzročili škodo, ni bilo mogoče predvideti, se jim izogniti ali jih odpraviti (višja sila);
- kadar pošiljatelj ne poda pritožbe ali ne poda zahtevka za odškodnino v skladu z Zakonom o poštnih storitvah;
- kadar gre za pošiljke, katerih vsebina je prepovedana, v skladu z zakonskimi predpisi Republike Slovenije ali mednarodnimi predpisi;
- kadar gre za pošiljke, katerih vsebina je izključena iz storitve v skladu s temi splošnimi pogoji poslovanja;
- kadar je škoda povzročena zaradi tega, ker pošiljatelj ni pakiral pošiljke tako, da bi zagotovil njeno vsebino, in pri tem niso bili upoštevani pogoji prevoza pošiljke, niti se pošiljatelj ni držal pravil za pakiranje pošiljk, opisanih v teh splošnih pogojih, zlasti v členu 3. teh splošnih pogojev;
- zamujene dostave brez časovnega jamstva, zavrnitve prevzema pošiljke s strani prejemnika ali zaradi tega, ker prejemnik ali druga pooblaščena oseba ob dostavi pošiljke ni bila dosegljiva na navedenem naslovu (kar vključuje tudi primere nemožnosti fizičnega dostopa do mesta dostave) oziroma če je na pošiljki bil naveden napačen naslov;
- za pošiljko, za katero že obstaja drugo zavarovalno kritje.
13.7. V primeru zahtevka za odškodnino za izdelke, ki niso novi in za katere ni veljavnega dokaza o prodajni ali nakupni vrednosti (npr. v primeru zahtevkov za odškodnino za naprave, ki jih zasebne osebe pošljejo na servis ali se s servisa vračajo zasebnim osebam), bo Ponudnik storitev nadomestil škodo v višini, ki ustreza znesku dejanske vrednosti delno poškodovane ali zmanjšane vsebine pošiljke, vendar največ do petkratnika zaračunane cene poštne storitve.
13.8. V namen odškodnine bo zaposleni pri Ponudniku storitev po posredovanem obvestilu o nastanku škodnega dogodka s strani uporabnika in pregledu poškodovane pošiljke s strani zavarovalnice obvestil uporabnika, da pošlje naslednjo dokumentacijo:
- zahtevek za odškodnino, ki se nahaja na spletnih straneh Ponudnika storitev ali je na voljo na zahtevo;
- račun kupcu (komercialni račun) ali račun dobavitelja (verodostojni dokument, iz katerega je razvidna nabavna vrednost stvari, ki je bila poslana v zadevni pošiljki);
- račun Ponudniku storitev, iz katerega nedvoumno izhaja, kolikšna je dejanska vrednost poškodovane ali zmanjšane vsebine pošiljke.
V primeru škode računi Ponudniku storitev niso obdavčljivi in morajo vsebovati člen o oprostiti DDV. Če uporabnik ne predloži verodostojnih podatkov o nabavni vrednosti stvari, mora predložiti račun, ki ga je izdal svojemu kupcu. V tem primeru bo Ponudnik storitev izplačal škodo v znesku, ki je obračunan tako, da se od zneska tega komercialnega računa (računa kupcu) odšteje 30 %, vključno z morebitnim popustom kupcu.
13.9. Ponudnik storitev si pridržuje pravico do odškodnine s financiranjem popravila ali vračila poškodovanega blaga v prvotno stanje, pri čemer se uporablja enak način izračuna najvišjega zneska odškodnine, kot velja za odškodnino za poškodovano ali izgubljeno vsebino. Pri tem si Ponudnik storitev pridržuje pravico izbire najugodnejše ponudbe za popravilo in pravico do odločanja o ekonomski upravičenosti popravila poškodovanega blaga ali o popolni zamenjavi, vse v skladu z izbrano storitvijo.
13.10. Uporabnik lahko odškodnino uveljavlja na sodišču le, če so izpolnjeni naslednji pogoji:
- uporabnik je v roku, določenem s temi splošnimi pogoji, Ponudniku storitev podal pritožbo;
- uporabnik je v roku, določenem s temi splošnimi pogoji, Ponudniku storitev podal zahtevek za odškodnino;
- Ponudnik storitev pošiljatelju ali drugi pooblaščeni osebi ne izplača odškodnine v roku 30 (trideset= dni od dneva podajanja zahtevka iz točke 13.1. splošnih pogojev.
13.11. Če se izgubljena pošiljka ali njen del najde po izplačilu odškodnine, je Ponudnik storitev dolžan o tem obvestiti pošiljatelja ali drugo pooblaščeno osebo. Če pošiljatelj ali druga pooblaščena oseba zahteva izročitev naknadno najdene pošiljke, mora vrniti znesek prejete odškodnine. V nasprotnem primeru ima Ponudnik storitev pravico uničiti pošiljko ali prodati njeno vsebino.
13.12. Izjeme od odškodnine, primeroma:
- odškodnina ni mogoča za pošiljke, če njihova embalaža ne ustreza zahtevam, navedenim v teh splošnih pogojih;
- pošiljke, označene kot lomljive, bodo obravnavane s posebno pozornostjo zaposlenih pri Ponudniku storitev, vendar oznaka lomljivosti vsebine ne bo povzročila dodatne odgovornosti za odškodnino, če vsebina pošiljke ni ustrezno zaščitena, kar je izključna obveznost pošiljatelja;
- v primeru lomljivih predmetov (steklo, porcelan, steklenice, ampule za zdravila in injekcije, infuzijske steklenice, elektronsko blago itd.) odškodnina ni mogoča v primeru splošne nepoškodovanosti zunanje embalaže, niti če se zaradi nezadovoljive notranje embalaže del vsebine pošiljke poškoduje in vsebina poškodovanega dela odteče in/ali umaže in/ali poškoduje druge dele pošiljke;
- puščanje tekočine v pošiljki mora biti preprečeno z hermetično zaprtimi pokrovi in/ali zamaški, škoda, ki nastane zaradi puščanja brez vidnih sledi poškodb embalaže, pa ne bo nadomeščena;
- če se zaradi prevoza pošiljke poškoduje komplet, en ali več kosov kompleta ali njihovi deli, pri odškodnini ni mogoče uveljavljati nobenega dodatnega zahtevka glede tega. Strošek popravila ali zamenjave kompleta se izračuna sorazmerno (pro rata).
- Pri izračunu povrnitve škode se ne morejo upoštevati nobeni posebni zahtevki, ki se nanašajo na poenotenje zbirke;
- po predaji pošiljke Ponudniku storitev ne morejo biti predmet zahtevka izgube zaradi neustrezne embalaže, če je vsebina več pošiljk združena v eno in če zaradi tega pride do zmanjšanja števila postavk;
- pošiljke, pri katerih se po odprtju nepoškodovane embalaže ugotovijo razpoke, praske, poškodbe zaradi drgnjenja itd. na emajliranih ali lakiranih predmetih, oziroma v primeru pohištva in lesenih delov poleg navedenega pojav različnih deformacij, kot so vdolbine, poškodbe poliranja, odstopanje lepljenih delov ali furnirja itd., bodo izključene iz zahtevka za odškodnino;
- v primeru pošiljanja ne zapakiranih kovčkov, torbic ali potovalnih torb odškodnina ne bo izplačana, če pride do umazanije ali poškodb na izbočenih delih (kolesa, ročaji);
- od vseh odškodnin so izključeni tisti primeri, ko je bila pošiljka dostavljena v originalni, nepoškodovani embalaži, po dostavi pa se poda zahtevek za odškodnino;
- pošiljke, ki so bile poslane v originalni, prodajni ali tovarniški embalaži ali pa v darilni embalaži, niso predmet odškodnine zaradi poškodb. Prodajna embalaža ni enaka transportni, ni prilagojena manipulaciji, ki se uporablja v poslovnih procesih ponudnika storitev, zato jo je treba nujno ojačati z dodatno zunanjo embalažo in ustreznim polnilom;
- če med prevozom ustrezna embalaža pošiljke ni poškodovana in če se vozila ali druga sredstva, ki sodelujejo pri prevozu, niso trčila, prevrnila itd., se ne more zahtevati odškodnina zaradi mehanskih, električnih ali elektronskih motenj za predmete v pošiljki;
- Ponudnik storitev ne odgovarja za poškodovano embalažo (transportno, originalno, tovarniško, prodajno, darilno embalažo ali drugo), pa tudi ne za nemožnost prodaje izdelkov ali pa za zmanjšanje prodajne cene izdelkov;
- korozija, oksidacija in sprememba barve pri predmetih, predanih za prevoz, ne predstavljajo osnove za odškodnino;
- in v vseh drugih primerih, določenih z Zakonom o obligacijskih razmerjih.
Člen 14.
Zaščitna vrednostna klavzula
14.1. V primeru bistvenih nihanj cene nafte na trgu si Ponudnik storitev pridržuje pravico do enostranske korekcije cene svojih prevoznih storitev pošiljk. Zaradi nestabilne svetovne rasti trga naftnih derivatov in rasti cen goriva si Ponudnik storitev pridržuje pravico do zaračunavanja dodatka za gorivo, ki se bo uporabljal na osnovno ceno storitve v domačem in mednarodnem prometu. V primeru bistvenih nihanj cene nafte na domačem trgu, pa tudi v drugih upravičenih primerih, si Ponudnik storitev pridržuje pravico do enostranske korekcije zneska dodatka za gorivo.
14.2. Ponudnik storitev si pridržuje pravico do enostranskega povečanja nadomestila, ki ga mora uporabnik storitve obvezno plačati Ponudniku storitev za vse pošiljke, na katerih je izkazana vrednost večja od 130,00 EUR in največ do zneska 2.000,00 EUR, ter zmanjšanja zneska za vse pošiljke zadevnega uporabnika pod vrednostjo 2.000,00 EUR, za katere mora uporabnik sam skleniti zavarovanje pošiljke v skladu s členom 6.3. teh splošnih pogojev.
Člen 15.
Drugo
15.1. Ponudnik storitev obdeluje osebne podatke z namenom opravljanja poštnih storitev, kot tudi obračuna in zaračunavanja opravljenih storitev, taka obdelava pa je predpogoj za opravljanje storitve. Pošiljatelj jamči, da so njegovi in prejemnikovi osebni podatki točni in da so bili zbrani na zakonit, pošten in pregleden način. Če uporabnik zavrne navedene podatke, ponudnik storitev ne bo opravil zahtevane poštne storitve. Ponudnik storitev bo posredoval osebne podatke uporabnika pristojnim organom za izvajanje carinskega in/ali davčnega postopka ter drugim pristojnim organom in drugim poštarskim operaterjem, vključno z mednarodnimi poštarskimi upravami na naslov prejemnika (vključno s tretjimi državami ali mednarodnimi organizacijami), v skladu z veljavnimi predpisi. Pri opravljanju poštne storitve v mednarodnem prometu Ponudnik storitev ne odgovarja za obdelavo osebnih podatkov v državah namembnega kraja. Ponudnik storitev pridobiva, obdeluje, uporablja in varuje osebne podatke skladno z določbami Zakona o varstvu osebnih podatkov in Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR).
15.2. Ponudnik storitev uporablja ustrezne tehnične in organizacijske ukrepe za zaščito osebnih podatkov uporabnikov. Več podatkov o zaščiti osebnih podatkov je na voljo na spletni strani ponudnika storitev www.in-time.si.
15.3. Ponudnik storitev bo na svoji spletni strani www.in-time.si objavil veljavne splošne pogoje, pri čemer si pridržuje pravico, da besedilo teh splošnih pogojev kadarkoli spremeni ali dopolni, na spletni strani pa bo objavljeno prečiščeno besedilo trenutno veljavnih splošnih pogojev. V trenutku, ko uporabnik naroči storitev pri Ponudniku storitev, se šteje, da je uporabnik prebral v tem trenutku veljavne splošne pogoje Ponudnika storitev in da se z njimi v celoti strinja.
15.4. Vse spore glede razlage, uporabe ali izvrševanja teh splošnih pogojev bosta Ponudnik storitev in uporabnik skušala rešiti sporazumno. Če Ponudnik storitev in uporabnik ne uspeta spor glede razlage, uporabe ali izvrševanja teh splošnih pogojev rešiti sporazumno, bo za reševanje sporov pristojno pristojno sodišče v Ljubljani.
15.5. Če se ugotovi , da je eno ali več določil teh splošnih pogojev neveljavnih, to ne vpliva na veljavnost ostalih določil teh splošnih pogojev, ki ostanejo v veljavi in se v celoti uporabljajo.
15.6. Za te splošne pogoje velja slovensko pravo.
15.7. Ti splošni pogoji začnejo veljati in se uporabljajo od 10. marca 2025.
15.8. Ponudnik storitev si pridržuje pravico do enostranske spremembe in dopolnitve splošnih pogojev. Spremembe in dopolnitve splošnih pogojev se objavijo na spletni strani in v poslovnih prostorih Ponudnika storitev v obliki prečiščenega besedila. Če uporabnik, ki ima s Ponudnikom storitev sklenjeno pogodbo, v roku 7 (sedem) dni od dneva objave sprememb in dopolnitev splošnih pogojev ne odpove pogodbe, se šteje, da uporabnik sprejema spremembe in dopolnitve teh splošnih pogojev.
Ljubljana, dne 20.02.2025